به گزارش وب‌دا، اولین دوره آزمون الکترونیکی جامع توجیهی بدو خدمت مربوط به پاییز امسال، همزمان با سراسر کشور برای کارکنان جدیدالاستخدام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز پنج‌شنبه 26 آبان ماه 1401 آغاز شده و در سه بازه زمانی در ساعت‌های 8 صبح، 10:30 صبح و 13 در حال برگزاری است.

 

 گفتنی است؛ برگزاری این آزمون برای پاییز امسال در 9 دوره در تاریخ‌های 26 آبان ماه، ۲۷ آبان ماه، ۱۰ آذر ماه و ۱۱ آذرماه در ساعت‌های ۸ صبح، ۱۰:۳۰ صبح و ۱۳:۰۰ ظهر برنامه‌ریزی شده است.

 

این آزمون به صورت الکترونیکی، حضوری و غیر متمرکز، شامل ۷۰ سوال و با سرفصل‌های آشنایی با کلیت نظام سلامت و معرفی مجموعه وزارت بهداشت، آشنایی با مباحث قانونی، آشنایی با مباحث اختصاصی در وزارت بهداشت، مهارت‌های زندگی کاری در وزارت بهداشت و نیز مفاهیم و ارزش‌های سازمانی در وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

 

بر اساس این گزارش؛ دوره‌ آموزشي توجيهي بدو خدمت براي تمامي كارمندان مشمول آموزش (رسمي، پيماني و قراردادي) با حداقل مدرك تحصيلي ديپلم الزامي است و كارمندان جديد الاستخدام مكلف هستند در 6 ماه ابتدايي خدمت خود در اين دوره ثبت‌نام و حداكثر در دو سال اول خدمت خود اين دوره را با موفقيت بگذرانند.

 

گفتنی است؛ دکتر حمیدرضا صدوقی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور در محل برگزاری این آزمون از نزدیک نحوه برگزاری آزمون را مورد بازدید قرار داد.