آیین سال تحصیلی جدید با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاونان و دانشجویان به صورت مجازی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ دکتر «هاشمی» در این مراسم با تسلیت ایام رحلت نبی اکرم (ص)، گفت: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، شرایط خوبی برای برگزاری کلاس ها و استقبال از دانشجویان جدید الورود نداشتیم اما امسال کلاس ها به شکل ترکیبی (مجازی-حضوری) برگزار می شود
وی با بیان این که سعی بر برگزاری حضوری کلاس ها است اضافه کرد: به ویژه در دروس کارگاهی و آزمایشگاهی کلاس ها باید حضوری برگزار شود.
وی با تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان به ویژه تازه پذیرفته شدگان توصیه کرد مراقب جسم و روح خود باشند زیر دوری از خانواده گاهی استرس زا می شود.
جانشین معاون آموزش نیز در این مراسم گفت: امسال با اجرای برنامه واکسیناسیون و آگاهی جامعه از اهمیت رعایت نکات بهداشتی، شاهد حضور بیشتر دانشجویان در این ترم تحصیلی نسبت به سال قبل خواهیم بود.
دکتر «مهران وطنچیان» با بیان این که دانشگاه 1200 دانشجو دارد که به این تعداد 560 پذیرفته جدید نیز اضافه شده است، اعلام کرد: شرایط برای حضور همه دانشجویان به شکل حضوری فراهم نیست بدین دلیل دانشجویان برای کاروزی و کارآموزی در دانشگاه حضور کامل خواهند داشت.
وی افزود: بقیه ورودی ها بر اساس جزئیات اعلام شده به شکل دوره ای در دانشگاه حضور خواهند داشت.
دکتر«وطنچیان» اضافه کرد: شرایط در سال گذشته به قدری خاص بود که برخی از دانشجویان زودرس وارد کار شدند تا خدمات رسانی کنند و این نشان از توانمندی های حوزه معاونت آموزش است.
وی خاطرنشان کرد: شرایط حضور در دانشگاه تکمیل واکسیناسیون است اما باید توجه داشت که نباید به پروتکل ها بی اهمیت بود زیرا ساده انگاری ها در برخی از کشورها موجب افزایش مرگ و میر و ورود آن ها به پیک ششم شده است.
سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این مراسم گفت: اصلی ترین رسالت دانشجویان علم آموزی است و این رسالت نیازمند هدف گزینی است.
حجت الاسلام عقیل فرزانه با بیان این که کسانی که هدف ندارند باید برای کسانی که هدف دارند کار کنند، ادامه داد:  امام علی (ع) می گوید: دانش سلطنت و قدرت است، بنابراین اکنون مهم ترین عامل قدرت یک کشور داشتن علم و دانش است.
وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به اهمیت علم آموزی تاکید شده است.